Blog Marketing

Bedrijfslogo laten maken

Heb je plannen om een bedrijf te starten, vergeet dan nooit dat een bedrijfslogo laten maken uitermate belangrijk is. Een bedrijfslogo laten maken wordt nogal eens vergeten en dat is allesbehalve slim als je bedenkt hoe belangrijk een bedrijfslogo en dus je herkenbaarheid als ondernemer is voor je ondernemerssucces. Een professioneel logo kan het verschil maken of je wel of niet die mooie order binnen weet te halen.

Directe informatie over je bedrijf

Logo’s zijn de perfecte manier om in één beeld een heel verhaal te vertellen. Met een bedrijfslogo geef je directe informatie over je onderneming. En omdat een logo vaak een symbool is, onthouden mensen een logo gemakkelijker. Een bedrijfslogo laten maken moet dus hoog op de to-do list staan als je plannen hebt om een eigen bedrijf te starten. Een logo moet je zien als een van de belangrijkste onderdelen van je bedrijf en dus is bedrijfslogo laten maken ook iets dat je alleen aan de echte professional overlaat. Daar ga je zelf niet mee prutsen.

Bedrijfslogo laten maken is onderdeel van de branding van je bedrijf

Een bedrijfslogo laten maken is een onderdeel van de branding van je bedrijf en moet nooit worden onderschat. Branding is het opbouwen van een identiteit en daarom ook moet een logo met zorg ontwikkeld worden. Professionals kunnen je verder helpen en weten wat wél en niet opvalt en waarmee je echt kunt scoren.

Bedrijfslogo laten maken

Meer betalen voor een bedrijf met een professioneel logo

Wist je dat logo’s en dus ook een bedrijfslogo laten maken van grote invloed kunnen zijn op de beslissing van een potentiële klant? Stel je hebt een aannemersbedrijf en zelf even snel een bedrijfslogo gemaakt, terwijl je concurrent een strak en professioneel logo heeft. Iemand zoekt via Google naar een aannemersbedrijf en ziet jouw logo en die van de concurrent. Zeker weten dat de consument dan kiest voor je concurrent, puur op basis van het logo dus. Bovendien is gebleken dat mensen zelf bereid zijn meer geld te betalen voor een bedrijf dat een duidelijke identiteit heeft – met dus een fraai en herkenbaar logo– dan een bedrijf dat geen professionaliteit en herkenbaarheid uitstraalt.

Herkenbaarheid mag niet verloren gaan

Een bedrijfslogo laten maken doe je in principe maar een keer, de herkenbaarheid mag nooit verloren gaan immers. Een logo moet meteen kloppen en pimp je na verloop van tijd wellicht een keer op of moderniseer je, zonder dat de herkenbaarheid ervan verloren gaat uiteraard.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *