Ilger marketing

Promotiefilm

De beste marketingactie

Een promotievideo is een van de beste manieren, om goed te kunnen promoten. Vooral tegenwoordig trekt een promotiefilm, de meeste aandacht. Veel mensen maken gebruik van hun telefoon, social media en internet. De kans dat het filmpje de doelgroep gaat bereiken, is dus erg groot. In een promotiefilm, kan je ook beter de boodschap duidelijk, over laten komen.

 

Welke promotiefilm past het beste bij jouw bedrijf?

Er zijn verschillende manieren om een promotiefilm te maken. Het hangt van de boodschap, producten en/of diensten af. Nog belangrijker is ervoor zorgen dat, het juiste imago gecreëerd wordt bij het publiek.

 

Tutorial (instructiefilm):

wanneer een bedrijf producten aanbiedt, wordt er vaak gekozen voor een instructiefilm of een “tutorial”. Dit ontlast een de serviceafdeling. De meeste vragen die een serviceafdeling krijgt, zijn namelijk vragen over het gebruikt van een product. Een tutorial wordt vaak gemaakt in de vorm van een animatie of een live action video. Naast het geven van een tutorial, wordt er ook aandacht besteed aan het imago van het bedrijf. De voordelen van het gebruik, van de producten worden dan ook duidelijk in kaart gebracht. Ook het juiste imago, wordt in het filmpje benadrukt

 

Educatieve film:

Deze keuze wordt vaak gemaakt als een bedrijf een dienst aanbiedt, zoals bijvoorbeeld een lespakket of cursus. Bij dit soort video’s worden er dan ook zaken onder de aandacht gebracht, die zonder een educatieve video, helemaal niet zichtbaar kunnen zijn. Het is dan ook belangrijk om bij passende sfeer en uitstraling, die passen bij het imago, in de film te verwerken.

 

Evenementen film:

Voor bedrijven die evenementen of diensten voor evenementen bieden, is dit een goede keuze. Een andere reden om te kiezen voor een evenementen video, is als een bedrijf net een nieuw product gelanceerd heeft. Het is mogelijk om een presentatiefilm voor het evenement te laten maken. Dit is een duidelijke manier om een bedrijf of product te presenteren.

 

Moodfilm:

Wanneer je een bepaalde emotie wilt aanspreken, bij het publiek. Dan is een moodfilm ideaal. Het zorgt er snel voor, dat een bedrijf het gewenste imago krijgt. Het is ook bewezen dat de boodschap bij een moodfilm, sneller binnenkomt en beter blijft hangen bij de kijker. Er wordt als het ware een verhaal verteld in het filmpje, waardoor er bij de kijker emoties loskomen.

Er zijn verder meerdere keuzes. In overleg kunnen er meerdere dingen aan een promotiefilm toegevoegd worden, om het juiste imago te creëren. Het creëren van het juiste imago, is een van de belangrijkste doelen van een presentatiefilm.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *